Activating Participants Through Social Networks and Gamification in Undertourism Areas
V letech 2021-2023 se Fakulta restaurování Univerzity Pardubice podílela na řešení mezinárodního projektu “ Activating Participants Through Social Networks and Gamification in Undertourism Areas,“ podpořeného z programu EEA grants (EEA GRANTS 2014-2021 PROJECT NO EHP-CZ-ICP-3-003)
Partneři:
- Univerzita Pardubice – Fakulta elektrotechniky a informatiky, Česká republika
- Univerzita Pardubice – Fakulta restaurování, Česká republika
- Destinační společnost Východní Čechy, Česká republika
- Western Norway University of Applied Sciences, Norsko
Cílem projektu byla podpora aktivizace a vzdělávání studentů a veřejnosti, zejména účastníků cestovního ruchu (v oblastech kulturních památek) prostřednictvím geosociálních sítí s využitím principů gamifikace, a v této oblasti také sdílení zkušeností mezi partnerskými univerzitami a destinační společností která má v kompetenci přímo pomoci destinačního managementu ovlivňovat turistické destinace a cíleně řídit public relations s veřejností. V rámci projektu byla za tímto účelem vytvořená veřejně dostupná aplikace s moderní formou rozšířené reality, která poutavým aktivizujícím a interaktivním způsobem výuky umožní široké veřejnosti, prezentovat lokální informace o vybraných kulturních památkách či místech. Fakulta restaurování se podílela zejména na dohledání, analýze a kompilaci dostupných podkladových materiálů nezbytných pro tvorbu 3D modelů vybraných kulturních památek.
Aplikace vzniklá v rámci řešení projektu je volně dostupná na adrese: