Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance


Posílení mezioborového vzdělání studentů restaurátorských, umělecko-historických a přírodovědeckých oborů v oblast péče o kulturní dědictví (mezinárodní konference, publikace a studentské workshopy)

Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program: Rozvojové programy MŠMT 2013
Období realizace: 01.01.13 - 31.12.13
Pracoviště: Fakulta restaurování - Děkan FR
Hlavní řešitel: Bayer Karol
Popis:
Cílem projektu, který byl zahájen v roce 2012, je příprava a konání mezioborových konferencí a studentských workshopů, které budou i v budoucích letech v pravidelných cyklech nabízet prostor k široké mezioborové diskusi v oblasti ochrany a výzkumu kulturního dědictví. Do této diskuse budou aktivně zapojeni studenti všech relevantních oborů (přírodovědeckých, umělecko-historických a především restaurátorských a konzervátorských) vyučovaných nezávisle na pěti vysokých školách v ČR. Vedle tolik potřebného prohloubení vzájemné komunikace, kultivace mezioborové diskuse a výměny zkušeností mezi školami různého zaměření bude projekt přínosem i při osvojování nejnovějších vědeckých poznatků v oboru a jejich zavádění do výuky, což bude zajištěno účastí špičkových zahraničních a domácích expertů. Předkladatel AVU Praha - laboratoř Alma má dlouholeté zkušenosti s výzkumem a významnou měrou se podílí na vědecko-výzkumné aktivitě školy. Příspěvky z konferencí pořádaných v rámci tohoto rozvojového projektu v letech 2012, 2014 a 2016 budou publikovány v recenzovaném sborníku Acta Artis Academia (vydavatel Akademie výtvarných umění v Praze), který již byl zařazen do mezinárodní databáze ISI Proceedings. V roce 2013 (a následně pak dalších lichých letech) bude organizován studentský workshop, jehož smyslem vždy bude studentům ukázat, jak nové výsledky vědy a výzkumu prakticky aplikovat v oblasti péče o kulturní dědictví. Studentský workshop v roce 2013 bude cílen na studenty umělecko-historických a uměleckých restaurátorských oborů, kteří se budou učit rozumět výsledkům materiálových analýz ve vztahu k interpretaci výtvarné techniky. Toto téma je dnes aktuální především proto, že moderní přístroje umožňují získat celou řadu informací důležitých pro umělecko-historická bádání zcela neinvazívním způsobem, a tedy bez nutné vazby na proces restaurování. Mohou tak exaktně podepřít stylovou analýzu a budoucí humanitně vzdělaní odborníci by o těchto nových možnostech měli minimálně vědět.