Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Reflexiones sobre la inexistencia de la base teórica de la creación y evaluación de las hojas de trabajo para la enseñanza de lenguas extranjeras con un enfoque en la lengua española
Autoři: Kupka Tomáš
Rok: 2013
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Romanica Olomucensia
Název nakladatele: Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání: Olomouc
Strana od-do: 121-125
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Reflexe nedostatku teoretických východisek tvorby a hodnocení pracovních listů pro výuku cizích jazyků s důrazem na španělský jazyk České školství se nachází v době významné rozvolněnosti vzdělávacích obsahů. Tento jev se projevuje mimo jiné též v rostoucí nabídce didaktických prostředků, především učebnic. Tato situace zároveň umožňuje vyučujícímu používat pro zkvalitnění výuky své vlastní doplňkové výukové materiály. Mezi nimi v poslední době převládají pracovní listy vytvořené vyučujícími za podpory evropských projektů nebo pracovní listy publikované v učebnicích. Na rozdíl od učebnic, které před vydáním procházejí procesem hodnocení odborníky, pracovní listy vytvořené vyučujícími přecházejí přímo do výuky a jejich kvalita může být různá. V článku se autor snaží popsat aktuální situaci tvorby pracovních listů a poukazuje na nedostatek teoretických východisek jejich tvorby, posouzení kvality a jejich použití ve výuce španělštiny. Nastiňuje také způsoby, jakými lze vyřešit tento deficit a zmiňuje možné problémy, které mohou v průběhu výzkumu tohoto problému nastat. didaktické prostředky;hodnocení vzdělávacích materiálů;výuka cizích jazyků;výuka španělštiny
eng Reflections on the lack of theoretical basis of the creation and evaluation of worksheets for teaching foreign languages with a focus on the Spanish language Within the education system, Czech schools typically have considerable freedom with regard to educational content. This phenomenon is evident in the increasing range of didactic resources for teach¬ing, especially textbooks. The situation, however, allows teachers to use their own supplementary didac¬tic materials to improve their teaching process. Most common are worksheets created by teachers, often with the support of European projects. The quality of textbooks is generally evaluated before publication. Worksheets created by teachers, on the other hand, may be put to immediate use in the classroom, so quality may be compromised. The author of this article attempts to describe the current situation regard¬ing the creation of worksheets. He highlights the fact that there is no theoretical basis for their production, and no evaluation of the quality and application of these worksheets in the teaching of Spanish. He also outlines ways to solve this deficit and potential problems in the process of investigation into this topic. teaching tool;worksheet;evaluation of teaching materials;teaching of foreign languages;teaching of Spanish