Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Coupled Thermo-Mechanical Analysis of Charles Bridge
Autoři: Krejčí Tomáš | Šejnoha Jiří
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the International Conference of Numerical Analysis and Applied Mathematics 2014 (ICNAAM-2014)
Název nakladatele: American Institute of Physics
Místo vydání: Melville
Strana od-do: 090009-1-4
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Sdružená tepelně vlhkostní analýza Karlova mostu Karlův most v Praze, který byl založen v roce 1357, patří mezi nejvýznamnější historické stavby v Evropě. Přes řeku Vltavu propojuje dvě pražské části, Malou Stranu a Staré Město. V minulosti prošel most mnoha rekonstrukcemi a opravami. Během poslední rekonstrukce v letech 2007 až 2010 byl do mostu instalován měřící systém pro monitorování teploty a vlhkosti. Tento příspěvek prezentuje nelineární sdruženou tepelně mechanickou analýzu využívající paralelní verzi výpočetního prostředí SIFEL. Analýza je založena na jednoduchém modelu vedení tepla ve spojení s komplexním ortotropním modelem poškození, kde je parametr poškození hlavním ukazatelem míry poškození a případné lokalizace trhlin. Přesvědčivost uvedeného modelu vedení tepla, který tvoří první část výpočtu, je doložena srovnáním s experimentálně naměřenými hodnotami teplotních polí. přenos tepla;model poškození;zděný klenbový most;metoda konečných prvků
eng Coupled Thermo-Mechanical Analysis of Charles Bridge Charles Bridge in Prague, founded in 1357, is one of the most prominent historical structures in Europe. It interconnects two Prague districts, the Lesser Town and the Old Town, detached by the Vltava River. In the past, the bridge underwent a variety of repairs and retrofits. Within the framework of the moderate repair carried into effect in 2007 - 2010, a measuring system was installed in the bridge and the temperature and moisture content at selected gauge points have been continuously monitored for a period of two years. This paper presents non-linear coupled thermo-mechanical analysis utilizing a parallel version of the SIFEL computer code. The analysis is based on a simple heat transfer model and a 3D orthotropic constitutive damage model, where the main indicator of crack localization is the damage parameter. The cogency of heat transfer model, the first part of the analysis, is validated against experimentally obtained temperature fields. heat transfer;damage model;masonry arch bridge;finite element method