Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Živý film: Digitalizace filmu Metodou DRA
Autoři: Novotný Jiří | Jícha Marek | Šofr Jaromír | Černíček Jan | Fiegel Karel | Folvarčný Jiří | Frouz Martin | Fuxjäger Klaus | Gloc Jan | Hendrich Vladimír | Hosman Václav | Hubička Jan | Hyťha Lukáš | Jakubisko Juraj | Mathé Ivo | Menzel Jiří | Michalovič Peter | Myslík Jiří | Novák Miloslav | Páta Petr | Pecák Josef | Piškula Martin | Rejholec Pavel | Savický Nikolaj | Souček Daniel | Stuchlík Zdeněk | Šimunek Jiří | Štoll Martin | Vítek Stanislav | Weigl Petr | Weiser Antonín | Winston Brian | Zuska Vlastimil
Rok: 2016
Druh publikace: odborná kniha
Název nakladatele: Lepton
Místo vydání: Praha
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Živý film: Digitalizace filmu Metodou DRA Kolektivní monografie shrnuje zkušenosti z dosavadních digitalizací národního filmového fondu a výsledky pětiletého výzkumného projektu, hledajícího metodiku jeho digitalizace v rámci programu NAKI, seznamuje v širších souvislostech s Metodou digitálně restaurovaného autorizátu (DRA), s otázkami a úskalími, které převod filmu do digitální podoby přináší a shrnuje pohled a zkušenosti svých autorů na vývoj digitalizace filmu v ČR v posledním desetiletí. Kniha také řeší otázky zachování autorské, obrazové i zvukové autenticity díla během digitalizace a následné projekce a distribuce filmového díla. Vedle statí jednotlivých expertů a tvůrců (zejména filmoví kameramané a režiséři – profesoři FAMU) knihu doplňují rozhovory s našimi i zahraničními archiváři a filmaři (Vladimír Opěla, Jurij Norštejn, Willy Kurant, Ivo Špalj, James Mockski), zásadní dokumenty (deklarace, kodexy, výzvy, prohlášení, memoranda a korespondence), seznam odborné literatury a obsáhlé anglické resumé. Kniha obsahuje na 190 fotografií, filmových záběrů a grafů. digitalizace;film;metoda;DRA
eng Living Film: Film Digitisation Using the DRA Method A collective monograph summarizes the experience of digitalization of the national film fund as well as the results of a five-year-long research, whose purpose was to find a method of digitalization within the NAKI programme. The paper also introduces the Method of a digitally restored authorizer (DRA) together with the issues and pitfalls brought about by the process of a film conversion into its digital form. Views and experience of the authors on the development of film digitalization in the Czech Republic in the past decade are discussed as well. The monograph also deals with the issues of authorial, picture and sound authenticity during the process of digitalization and subsequently the film projection and distribution. digitisation;film;method;DRA