Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Laminátová socha Rychlost ve světle komplexního restaurátorského průzkumu
Autoři: Červinka Josef | Křenková Zuzana | Říhová Vladislava
Rok: 2019
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Průzkumy památek
Strana od-do: 145-156
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Laminátová socha Rychlost ve světle komplexního restaurátorského průzkumu Článek prezentuje restaurátorský průzkum laminátové sochy Rychlost od Jiřího Nováka (1922–2010). Práci se skelným laminátem se umělci věnovali od druhé poloviny 60. let, Rychlost vznikla už mezi lety 1958–1961. V evropském kontextu je raným příkladem využití „moderního“ syntetického materiálu. Na vzniku díla spolupracoval chemik Miroslav Schätz. Bylo zhotoveno laminováním z polyesterové pryskyřice probarvené ve hmotě na tmavě modro s přídavkem kovového prášku. Komplexní průzkum zahrnoval: vizuální průzkum, endoskopický průzkum, fotogrammetrii, 3D skenování a materiálový průzkum. skelný laminát, restaurování, sochařství 2. poloviny 20. století, umění ve veřejném prostoru, Jiří Novák
eng Laminate Statue Velocity in the Light of Complex Restoration Research The article presents the restoration research of Jiří Novák’s (1922–2010) laminate statue Velocity. Artists began to use fibreglass after the mid-1960s and Velocity was created as early as 1958–1961. In a European context, it is an early example of using ‘modern’ synthetic material. The chemist Miroslav Schätz cooperated in the making of the statue which was laminated from dark blue‑hued Polyester resin with the addition of metal powder. The complex research included: visual research, endoscopic research, photogrammetry, 3D scanning, and material research. fibreglass, restoration, sculpture art after the mid-20th century, art in public space, Jiří Novák