Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Tomáš Lahoda Voilá!
Autoři: Lahoda Tomáš | Lahoda Juhl Kaja | Kjeldgaard Inge Merette | Chamonikola Kaliop | Zemánek Jiří | Gyrros Moris | Ptáček Jiří | Panhans-Bühler Ursula
Rok: 2019
Druh publikace: odborná kniha
Název nakladatele: Nakladatelství KANT
Místo vydání: Praha
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Tomáš Lahoda Voilá! Tomáš Lahoda patří k nejvšestrannějším umělcům současnosti. Ve svých obrazech s naprostou suverenitou střídá virtuózní realistickou malbu s abstraktními formami a blízké mu je též umění performance. Svědčí o tom i výpravná publikace Voilà, která přináší výběr z jeho dosavadní tvorby. Lahoda často pracuje v cyklech, přičemž se v každém cíleně věnuje určitému tématu, ať je to kritika současné konzumní společnosti, podoby a proměny kýče či interpretace světa reklamy. Pro jeho díla je příznačná hravost, ironie i perzifláž, nikdy ale neschází umělcův nadhled, jeho porozumění teorii vizuálního umění a zejména zcela samozřejmá poučenost dějinami umění. Reprezentativní monografie je mimo jiné také příspěvkem k objevování Lahodovy tvorby pro domácí publikum, neboť jeho práce jsou známější spíše ve světovém kontextu, kde také nejčastěji vystavuje a kde jsou jeho díla zastoupena v mnoha galerijních a muzejních sbírkách. Současné umění, malba, konceptuální umění, pop art, abstrakce, apropriace
eng Tomáš Lahoda Voilá! Tomáš Lahoda is one of the most versatile artists today. Working with an absolute mastery of his craft, he alternates between virtuoso realism and abstract painting, and also has a close relationship with performance art – as evidenced by the richly illustrated publication titled Voilà, which presents a selection of his works to date. Lahoda often works in series, each devoted to a particular subject such as a critique of contemporary consumer society, the forms and changing face of kitsch, or interpretations of the world of advertising. His work is characterized by playfulness, irony, and satire, but always with Lahoda’s sense of perspective, understanding of art theory, and in particular his knowledge of art history. Among other things, this representative monograph hopes to introduce Lahoda’s work to domestic audiences, for his art is better known abroad, where he exhibits most frequently and where his works can be found in the collections of many different museums and galleries. Contemporary art, painting, concept art, pop art, abstract art, appropriation