Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

KOMPLEXNÍ RESTAUROVÁNÍ OBOUSTRANNÉ VELKOFORMÁTOVÉ SKICI EMILA FILLY – HEJ, NEBUDEM ROLNÍKOM – HEJ OVEČKY
Rok: 2023
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Fórum pro konzervátory-restaurátory
Strana od-do: 78-82
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze KOMPLEXNÍ RESTAUROVÁNÍ OBOUSTRANNÉ VELKOFORMÁTOVÉ SKICI EMILA FILLY – HEJ, NEBUDEM ROLNÍKOM – HEJ OVEČKY Problematika restaurování velkoformátových děl je v tomto článku prezentována na komplexním restaurování oboustranné kresebné skici od Emila Filly. Hlavní část příspěvku je věnovaná restaurátorskému postupu, který byl stanoven na základě předcházejícího restaurátorského průzkumu a z něho vycházející koncepce restaurování, která reflektuje celkový stav díla před započetím restaurátorských prací, dokumentuje ho a vyhodnocuje jej. Dále identifikuje použité materiály, techniku a případné druhotné zásahy. Stěžejní částí procesu bylo náročné vyrovnávání rozměrného díla na vyhřívaném nízkopodtlakovém stole. V neposlední řadě bylo nutné se vypořádat se zvolením vhodného způsobu adjustace, která bude vyhovovat dlouhodobému uložení. restaurování papíru, oboustranná kresba, skica, Emil Filla, Slovanské písně, velkoformátové, vyhřívaný nízkopodtlakový stůl, vyrovnávání papíru, adjustace na tubus
eng COMPLETE RESTORATION-CONSERVATION OF A DOUBLE-SIDED LARGE-FORMAT SKETCH BY EMIL FILLA – HEJ, NEBUDEM ROLNÍKOM – HEJ OVEČKY In this article, the issue of restorationconservation of large-format artworks is presented on the complete restoration-conservation of a double-sided sketch by Emil Filla. The main part of the article is devoted to the restoration procedure which was established based on a previous survey and the resulting restoration concept. The restoration concept follows the previous survey, which reflects the general condition of the artwork before the restoration treatment. The survey also documents the treatment and evaluates the situation. Subsequently, the survey identifies the materials, techniques and potential secondary interventions. The crucial part of the process was the exacting task of flattening out the large-sized artwork on a heated low-pressure vacuum table. Last but not least, it was necessary to deal with the choice of the appropriate mounting method suitable for long-term storage. paper restoration-conservation, double-sided drawing, sketch, Emil Filla, Slovanské písně, large-format, heated low-presure vacuum table, flattening of paper, mounting on the tube