Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Daniela Baráčková: Tedˇ, tady
Autoři: Lahoda Tomáš
Rok: 2023
Druh publikace: konference, workshop, výstava
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Daniela Baráčková: Tedˇ, tady Výstava Daniely Baráčkové je koncipována jako Situační výstava, tedy výstava, která vznikla jako reflexe na danou situaci přímo v galerii univerzity Pardubice, a to jak na architektonickou podobu galerie, tak na situace a okamžiky, které se v ní během první, seznamovací návštěvy autorky odehrály. Spontánní a zdánlivě náhodné dojmy se staly inspirací a předobrazem následně vytvořených děl. Takový koncept používá Baráčková ve svém přístupu k výstavám téměř programově. Určitý kontext a souvislost s výstavním prostorem, ať již z hlediska fyzického, prostorového genia loci, nebo v souvislosti se sociálním postavením instituce, uplatňuje ve většině svých výstavních projektů. Vznikla tak jakási koláž obrazů a tisků přímo na zeď, které spolu někdy více či méně zdánlivě nesouvisí, což platí i o samotných jednotlivých obrazech. Setkávají se zde útržky vjemů a části různých detailů, které mohou vytvářet až surreálná spojení. Tato zvláštní, podivná, někdy snad pro někoho až iritující obrazotvornost bez logického klíče k chápání souvislostí je právě charakteristickým znakem v obrazech autorky. Mísení reálných prvků a jejich fragmentovaná koexistence nabízí různé významy a symbolické čtení. Daniela Baráčková; intervence do prostoru; kontext galerie; malba; digitální tisk
eng Daniela Baráčková: Now, here Daniela Barackova's exhibition is conceived as a Situation Exhibition, i.e. an exhibition that was created as a reflection on a given situation in the gallery of the University of Pardubice, both on the architectural form of the gallery and on the situations and moments that took place there during the author's first, introductory visit. Spontaneous and seemingly random impressions became the inspiration and preview of the works created subsequently. Barackova uses such a concept almost programmatically in her approach to exhibitions. She applies a certain context and connection to the exhibition space, whether in terms of physical, spatial genius loci or in relation to the social status of the institution, in most of her exhibition projects. This has resulted in a kind of collage of paintings and prints directly on the wall, which are sometimes more or less seemingly unrelated to each other, which is also true of the individual paintings themselves. Fragments of sensations and parts of various details meet here, which can create almost surreal connections. This strange, weird, perhaps for some even irritating imagery without a logical key to understanding the connections is a characteristic feature of the artist's paintings. The mixing of real elements and their fragmented coexistence offers different meanings and symbolic readings. Daniela Barackova; painting; acrylic on canvas; digital print; cut-out; context related exhibition