Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

005_frupce_web_146561.jpg

Publikováno: 21.04.2020

UNIVERZITA PARDUBICE

Fakulta restaurování

Opatření děkana č. 1/2020

Věc:

Omezení studia na Fakultě restaurování Univerzity Pardubice

Působnost pro:

Fakultu restaurování

Účinnost od:

21. 4. 2020

Platnost od:

21. 4. 2020

Vypracoval a předkládá:

PhDr. Tomáš Kupka, Ph.D., proděkan

Schválil:

Mgr. BcA. Radomír Slovik, děkan

Číslo jednací

6/20

Článek 1

Úvodní ustanovení

1. Na základě Mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví č.j.: MZDR 16184/2020- 1/MIN/KAN a č.j.: MZDR 16195/2020-1/MIN/KAN ze dne 15. dubna 2020, která stanovují s účinností od 20. dubna 2020 výjimky ze zákazu osobní přítomnosti studentů na vysokých školách a výjimku ze zákazu volného pohybu osob umožňující cestovat v rámci České republiky za účelem výuky, zkoušek nebo jiných činností na vysoké škole, vydává děkan Fakulty restaurování Univerzity Pardubice (dále jen FR) toto opatření.

Článek 2

Aktuální omezení

1) Zákaz osobní přítomnosti studentů na výuce a zkouškách při studiu na vysoké škole podle zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů se nevztahuje na osobní přítomnost studentů v závěrečném ročníku studia, a to:

- na konzultaci nebo na zkoušení (včetně státní závěrečné zkoušky, kterou se ukončuje studium) za přítomnosti nejvýše 5 osob,

- na laboratorní, experimentální nebo uměleckou práci zejména pro realizaci závěrečných prací v rámci studia v bakalářském a magisterském programu za přítomnosti nejvýše 5 osob,

- na praktické výuce a praxi, které jsou nezbytné pro dokončení bakalářského a magisterské studia.

2) Zákaz osobní přítomnosti studentů všech ročníků se nevztahuje na individuální návštěvy knihovny a jejích poboček za účelem vyzvednutí nebo odevzdání studijní literatury v souladu s provozními podmínkami uvedenými na webových stránkách univerzity.

3) Opatření děkana se vztahuje též na studenty pracující v rámci svých závěrečných kvalifikačních pracích mimo FR.

4) Studenti jsou v době své přítomnosti na pracovištích FR a v místech výkonu zakázek povinni:

- dodržovat obecná opatření stanovená Ministerstvem zdravotnictví ČR, UPa a FR,

- před prvním vstupem na své pracoviště podepsat Čestné prohlášení a Souhlas studenta (které jsou přílohami č. 1. a 2. tohoto opatření),

- udržovat mezi sebou vzdálenost 2 metry, pokud to charakter činností umožní, vyhýbat se pokud možno vzájemnému kontaktu, ve společných prostorách nosit rukavice, vlastní roušky, popř. jinou ochranu úst a nosu a dodržovat další stanovená hygienická opatření (desinfekce rukou při příchodu a před odchodem z pracoviště apod.),

- chovat se velmi obezřetně a v souladu s výše zmíněnými opatřeními i mimo areál FR, příp. jiné pracoviště,

- vykonávat v pracovních dnech zadané činnosti jen po dobu stanovenou vedoucím pracoviště a to nejvýše 8 hodin denně,

- komunikovat nadále se studijním oddělením a dalšími pracovišti vzdáleně prostřednictvím e-mailu či telefonu,

- realizovat individuální činnosti v laboratoři související se závěrečnou prací pouze po předchozí domluvě s vedoucím KChT,

- pokud pracují v areálu fakulty, jsou studenti povinni vcházet do areálu FR pouze brankou (v případě budovy na Jiráskově 3) a hlavním vchodem (v případě Piaristické koleje) a pokračovat přímo na své pracoviště,

- dodržovat další opatření stanovená vedoucím daného pracoviště.

5) V ateliérech a laboratoři je v době přítomnosti studentů zajištěna přítomnost zaměstnance daného pracoviště.

Článek 3

Hygienické požadavky

Studenti posledních ročníků a akademičtí pracovníci se smí účastnit činností v příslušných ateliérech na FR pouze při splnění následujících podmínek:

- jsou bez akutních zdravotních potíží odpovídajících virovému infekčnímu onemocnění (např. horečka, kašel, dušnost, náhlá ztráta chuti a čichu apod.),

- u vstupu na pracoviště provedou dezinfekci rukou,

- jsou povinni mít ochranu horních cest dýchacích,

- nemají v daném čase nařízeno karanténní opatření,

 

 

Článek 4

Pravomoci a povinnosti vedoucích ateliérů a jejich asistentů

Přítomný zaměstnanec ateliéru:

- kontroluje dodržování požadavků stanovených v čl. 3, v případě porušení požadavků studentem může zaměstnanec s okamžitou platností zamezit studentovi vstup na pracoviště,

- vede evidenci příchodů a odchodů studentů a pracovníků ateliéru (platí i pro KChT v případě přítomnosti studenta v laboratoři),

- zprostředkovává případné doručování dokumentů mezi studentem a ostatními pracovišti FR (např. studijním odd.),

- organizuje práci tak, aby nedocházelo ke kumulaci osob nad stanovený limit 5 osob v místnosti, např. sestavením rozvrhu přítomnosti studentů v ateliéru, pokud to situace vyžaduje a charakter práce to umožňuje,

Toto opatření nabývá platnosti a účinnosti dnem vydání a trvá do odvolání.

V Litomyšli dne 21. 4. 2020

Mgr. BcA. Radomír Slovik, v. r.

děkan Fakulty restaurování

Přílohy:

Příloha č. 1 - Čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění

Příloha č. 2 – Souhlas studenta s výkonem činností souvisejících se závěrečnou kvalifikační prací

 

 

 

 

Příloha č. 1 Opatření děkana FR č. 1/2020

 

ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ

O NEEXISTENCI PŘÍZNAKŮ VIROVÉHO INFEKČNÍHO ONEMOCNĚNÍ

Já …........................................................................................................................................................

(jméno, příjmení)

datum narození: ......................................................................................................................................

trvale bytem: ….......................................................................................................................................

prohlašuji, že se u mne neprojevují a v posledních dvou týdnech neprojevily příznaky virového infekčního onemocnění (např. horečka, kašel, dušnost, náhlá ztráta chuti a čichu apod.).

Jsem si vědom(a) právních následků v případě, že by toto prohlášení nebylo pravdivé.

V Litomyšli

Dne ................................

                                                                                                        ………………………………………

podpis

Příloha č. 2 Opatření děkana FR č. 1/2020

 

SOUHLAS STUDENTA

S VÝKONEM ČINNOSTÍ SOUVISEJÍCÍCH SE ZÁVĚREČNOU KVALIFIKAČNÍ PRACÍ

…........................................................................................................................................................

(jméno, příjmení)

datum narození: ......................................................................................................................................

trvale bytem: ….......................................................................................................................................

1. Jsem si vědom rizika spojeného s mojí přítomností na pracovištích FR nebo při práci mimo FR;

2. Seznámil jsem se s opatřením děkana č. 1/2020 „Omezení studia na Fakultě restaurování Univerzity Pardubice“, rozumím mu a zavazuji se jej dodržovat;

3. Souhlasím se záznamem údajů (evidenci) o mé přítomnosti na pracovišti FR;

4. Jsem povinen oznámit neprodleně zaměstnanci ateliéru, příp. dozorujícímu pracovníkovi FR, jakoukoli změnu zdravotního stavu svého či podezření na změnu zdravotního stavu svých spolupracovníků odpovídající symptomům definovaným v Příloze č. 1 tohoto opatření;

5. Nepatřím do rizikové skupiny (tzn. nejsem gravidní, nejsem diabetik, nemám vysoký krevní tlak a neužívám léčiva typu ACE inhibitorů).

Tento souhlas lze kdykoli zrušit a ukončit práce v ateliéru FR i práce konané mimo FR, a to i bez udání důvodů.

V ………………………………………

Dne ................................

                                                                                                        ………………………………………

podpis