Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Komplexní průzkum čtyř barokních podobizen ze sbírek zámku Jaroměřice nad Rokytnou
Autoři: Machačko Luboš | Nohejlová Zuzana | Háková Jana | Wáwrová Luisa | Fecskeová Alena
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Restaurování a ochrana uměleckých děl 2017 : konzervace a restaurování malby a polychromie
Název nakladatele: Arte-fakt - sdružení pro ochranu památek
Místo vydání: Kutná Hora
Strana od-do: 20-27
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Komplexní průzkum čtyř barokních podobizen ze sbírek zámku Jaroměřice nad Rokytnou Z barokní portrétní sbírky na zámku Jaroměřice nad Rokytnou byly vybrány čtyři šlechtické portréty k provedení neinvazivního a invazivního průzkumu a následného restaurování. Zvolenými metodami průzkumu byl zjištěn stav děl, rozsah a druh poškození, stejně tak druh vybraných použitých materiálů a technika malby obrazů. Nejzajímavějšími zjištěními byla identifikace druhu plátna, které bylo určeno jako bavlněné, technika malby tří z podobizen, která byla určena jako mastná tempera a v neposlední řadě objev významné změny kompozice při malbě portrétu Marie Terezie. Tyto a další informace o aktuálním průzkumu maleb jsou náplní následujícího článku. průzkum;restaurování;technika malby;pentimenti;portrét;baroko;zámek Jaroměřice nad Rokytnou
eng An overall examination of four baroque portraits from the collection of the castle Jaroměřice nad Rokytnou Four paintings from the Baroque portrait collection of the castle of Jaroměřice nad Rokytnou were chosen for the examination and overall conservation. The condition of the paintings, extent of their damage, the painting technique and type of materials used were identified by both non-invasive and invasive methods of examination. Identification of cotton fibres in the canvases of the paintings was one of the most interesting findings as well as the identification of greasy tempera as the main technique of painting. Another interesting information gained from the investigation was that there were considerable changes in the composition during the execution of the portrait of Maria Theresia. These and even more latest information about the examination of the paintings can be found in the following article. Examination;restoration;portrait;pentimenti;technique of painting;Baroque;castle of Jaroměřice nad Rokytnou